Home > Artykuły, Dostawcy Usenetu > Tajemnice rejestracji w UseNeXT i Usenet.nl

Tajemnice rejestracji w UseNeXT i Usenet.nl

Jeden z komentatorów bloga – Arek poinformował o ciekawym przypadku rejestracji w serwisie UseNeXT. Przypadek dotyczył aktywacji konta bez potwierdzenia możliwości płatności ze strony serwisów UseNeXT i Usenet.nl . Postaram się rzucić trochę światła na niuanse i zagadki rejestracji w tych serwisach.

W przypadku obu serwisów zasady rejestracji są identyczne. Serwisy bazują prawdopodobnie na tym samym automacie.

Rejestracja składa się z 3 stopni:

1. Podajemy dane adresowe i adres mailowy – jesteśmy informowani o warunkach i konieczności rezygnacji z usługi w okresie Trial. Tutaj bardzo łatwo dowolnie wypełnić wszelkie pola i osoby nie będące poważnymi klientami na pewno testują takie możliwości.

2. Zamówienie gdzie musimy podać dane czy płacimy kartą kredytową (musimy podać dane tej karty czyli numer karty, numer CVV, czy jest to karta w systemie Visa czy innym oraz datę ważności karty; do tego podajemy imię i nazwisko właściciela karty) czy płacimy z konta PayPal (tutaj następuje weryfikacja konta PayPal przez pobranie 1 Euro z konta) – powtórnie jesteśmy informowani o konieczności rezygnacji z konta w terminie 14 dni i musimy zatwierdzić regulamin, który wyświetla się w oknie. W tym kroku musimy potwierdzić również adres mailowy.

3. Aktywacji konta.
Arek wspomniał, że w przypadku zaznaczenia opcji płatności PayPal , gdy wciśniemy przycisk do zamówienia usługi (oczywiście wszystkie wymagane pola wypełnione i zaakceptowany regulamin) jesteśmy przenoszeni na stronę, na której powinniśmy dokonać autentykacji do serwisu PayPal. Jednak gdy naciśniemy link, który umożliwia powrót do serwisu w lewym dolnym rogu („Zurück zu UseNeXT (Aviteo Ltd.).”) zostaje przeprowadzona aktywacja konta mimo braku pozytywnej weryfikacji dotyczącej płatności.

Na podany adres mailowy otrzymujemy potwierdzenie z tytułem „Your login data to UseNeXT” w formie:

Dear x xxx,

Welcome to UseNeXT!

Here is your personal login data:

Username: xxx
Password: xxx

If you use this data to log in to the member’s area at
www.usenext.com, you will be automatically redirected to the quick start
guide which will show you the next steps.

You will also find a selection of different newsreaders in the
member’s area. We recommend the Tangysoft Client. Whether for Windows,
Mac OSX or Linux, the Tangysoft Client offers highly intuitive usability on
all platforms – providing limitless fun in UseNeXT!

Please note that it can take up to 10 minutes to activate your account.
We’d like to wish you happy surfing with UseNeXT!

Mając dane do logowania mamy możliwość zalogowania się do panelu użytkownika serwisu. Jednak dopóki nie podamy pełnych danych dotyczących płatności nie będziemy mogli korzystać z usługi. Ale uwaga! Konto zostało założone i działa. Termin 14 dni od założenia konta płynie.

W ciągu pół godziny od poprzedniego maila dostajemy mail z tytułem „UseNeXT- Your order with PayPal” o treści:

Dear x xxx,

Welcome to UseNeXT!

You are currently unable to log in as your payment via PayPal has not yet
been completed.
By clicking on the link below you can complete this payment with just a few
clicks, allowing you to enjoy UseNeXT right away:

(tutaj link)

Even if you ordered the free test package, it is still necessary to check
the information you entered before activating your account. If this applies
to you then please click on the link.

Please note that the PayPal home page is only correctly displayed if your
browser is set up to accept the site’s cookies. You can find the
option „Accept all cookies” in your browser under
„Extras/Internet options/Privacy”.

Jest to nic innego jak przypomnienie o konieczności uzupełnienia danych aby możliwe było korzystanie z serwisu. Co ciekawe użyte jest zwrot „before activating your account” co może wprowadzać w błąd, bo konto tak naprawdę zostało już dawno aktywowane.

Jeśli nie uzupełnimy danych 9-10h po pierwszym mailu otrzymujemy maila o tytule „Your registration for UseNeXT was abandoned”. Treść wygląda mniej więcej tak:

Dear prospective UseNeXT customer

You recently attempted to register with UseNeXT, but unfortunately have not completed the registration process.
We would like to offer you a little something to thank you for your interest in UseNeXT:
an opportunity to test UseNeXT for 14 days with no obligation and without any requirement to provide registration details while enjoying 1,000 MB of high-speed traffic volume! Your trial package will automatically end after 14 days. There is no need for you to give additional notice of termination.
Your personal access details for UseNeXT are:

User name: x-trial
Password: x

Otrzymujemy darmowe konto w celu przetestowania usługi. Zgodnie z informacja w mailu konto nie obliguje do podejmowania innych działań i powinno być zamknięte automatycznie przez system po upływie 14 dni.
Pamiętajmy jednak, że istnieje pierwsze konto, gdzie nie została zweryfikowana płatność. Jeśli użytkownik nie chce korzystać w dalszym ciągu z serwisu UseNeXT powinien anulować poprzednie konto. Oba konta są niezależne od siebie!

Co stanie się w przypadku kiedy użytkownik poda wszystkie dane teleadresowe w pierwszym kroku rejestracji ale w drugim, gdzie potrzebne są dane dotyczące płatności nie poda wszystkich wymaganych danych lub nie zaakceptuje regulaminu. Naciśnie przycisk zamówienia jednak aplikacja wskaże na brak pewnych pól. W takim przypadku konto nie zostanie założone i użytkownik nie dostanie maila z danymi do konta. Dostanie jednak list dotyczący niedokończonej rejestracji, tak jak w przypadku serwisu Usenet.nl wraz z propozycją:

Hi,
You have not completed your recent registration with usenet.nl. We would like to thank you for your interest by offering you a free trial with no obligation.
Try out our service free of charge for 14 days and enjoy a download volume of 1000 MB! Your trial package will automatically come to an end after this two week period. There is no need to provide separate notice of termination.

User name: x-trial
Password: x

Otrzymujemy darmowe konto w celu przetestowania usługi. Zgodnie z informacja w mailu konto nie obliguje do podejmowania innych działań i powinno być zamknięte automatycznie przez system po upływie 14 dni.

Każde konto – takie, do którego otrzymujemy login i hasło użytkownik powinien anulować jeśli nie chce aby przeszło w okres płatny. Chyba, że mail informuje o koncie, które automatycznie zostanie zamknięte. Konta, które automatycznie są zamykane z reguły opatrzone są rozszerzeniem „trial” w nazwie użytkownika. Pamiętać należy również, że w przypadku każdej wątpliwości możemy zapytać suportu wypełniając formularz. Należy podać nazwę użytkownika i hasło i wtedy można otrzymać dokładną odpowiedź.

Konta nie można zostawić bez opieki.

Usenet.nl:
An account will never be activated until payment has been verified. A created account should not be left unattended.
although we send our users the login details before they verify their payment method, the login details do not work before this verification.

Konto, w którym płatność nie została zweryfikowana ma tryb “ nieaktywne” i nie aktywowane”. Dopóki nie zostanie zweryfikowana płatność z konta nie można korzystać chociaż można się na nie zalogować. Jak to wygląda w szczegółach widać na podstawie informacji płynących z firmy UseNeXT. Obie firmy mają bardzo podobne jeśli nie takie same systemy.

UseNeXT
account is not active and not activated. If at any time the payment is verified, your account will be activated. If you do not wish to continue beyond the free trial, you must cancel and NOT leave the account unattended otherwise it will automatically be extended to a 12-month package if not cancelled in due time.

Konto, które ma niepotwierdzoną płatność jest nieaktywne i nie aktywowane. Jeśli w którymś momencie konto zostanie zweryfikowane wtedy zostanie aktywowane. Jeśli użytkownik nie chce kontynuować usługi w UseNeXT musi anulować konto i nie może pozostawiać konta bez opieki gdyż automatycznie przejdzie w regularny abonament 12-miesięczny płatny z góry.

Zwroty mówiące, że konto jest „nieaktywne” i „nie aktywowane” dotyczą możliwości korzystania z konta czyli ściągania bądź wysyłania danych. Termin okresu testowego biegnie od momentu kiedy zamawiając usługę widzimy informację o trwającej aktywacji konta i otrzymaliśmy maila potwierdzającego zamówienie usługi wraz z loginem i hasłem.

Jeśli w okresie testowym nie anulujemy konta albo nie zmienimy konta na inne w panelu użytkownika wtedy automatycznie wejdziemy w tzw. okres rozszerzony i naliczona zostanie opłata za korzystanie z konta za cały rok w abonamencie rocznym:

In any case whether the account is active or not, you must cancel it you do not wish to continue beyond the free trial. This is to ensure that this account will not be extended after the free trial period whether it be activated later or not. You MUST cancel if you do not want to use beyond free trial period – DO NOT not leave any account unattended!!!

Mam nadzieję, że te wszystkie informacje jasno tłumaczą co trzeba zrobić jeśli nie chcemy korzystać z serwisów: UseNeXT i Usenet.nl po upływie okresu TRIAL . Pamiętajcie, że to są dobre serwisy ale trzeba z nich korzystać z głową. Wszelkie pomyłki biorą się z niewiedzy i obaw.

Niestety tak jak wspomniał Arek istnieje teoretyczna możliwość, że ktoś założy konto podając nasz adres mailowy. Pozostaje pytanie w jakim celu mógłby to robić? Jeśli długo nie logujemy się na konto możemy zdziwić się, że dostaliśmy dane do logowania się do serwisu, upomnienie o braku weryfikacji PayPal, w końcu kiedy nie anulujemy konta zostaniemy obciążeni kwotą za cały rok korzystania z serwisu. Jeśli na ten adres zostało założone konto PayPal nietrudno sobie wyobrazić co się stanie. Pozostaje powracające pytanie w jakim celu ktoś ma robić podobna rzecz – jeśli nie ma dostępu do tego konta mailowego pozostaje tylko zwykła ludzka złośliwość.

Przejrzyj pozostałe informacje o serwisach UseNeXT i Usenet.nl:
Opis usług UseNeXT
Opis usług Usenet.nl
Wpisy:
Podstawowe zasady korzystania z UseNeXT i Usenet.nl
Wpisy z największą ilością komentarzy:
Jak zrezygnować z UseNeXT ciąg dalszy
Jak zrezygnować z UseNeXT

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter

Artykuły, Dostawcy Usenetu , , ,

  1. grzesiek
    stycznia 6th, 2012 at 13:43 | #1

    Jak dla mnie to takie działanie to zwykłe oszustwo i naciąganie, a nawet kradzież. Pobieraczek się kłania.

  2. Rafal Olszak
    stycznia 6th, 2012 at 23:36 | #2

    @grzesiek
    Działania UseNeXT zmieniły się od czasu napisania tego wpisu. Nikt nikomu nie założy konta bez jego wiedzy. Konto, dla którego dane nie zostaną zweryfikowane wygasa po 10 dniach automatycznie. I próba anulowania zakończy się informacją supportu, że konto wygasło automatycznie – zresztą nie można się na nie nawet zalogować. W przypadku okresu Trial i konta zweryfikowanego czyli takiego gdzie podaliśmy dane karty albo Paypal i wszystko zadziałało trzeba anulować konto w odpowiednim terminie.
    Co do wtrącenia w to Pobieraczka to Pobieraczek modyfikował działania innych. Z tego co pamiętam to UseNeXT i Usenet.nl wielokrotnie w czasie rejestracji informują o zapisach regulaminu. Co do Pobieraczka, to do czasu kary od UOKiK taka informacja nie była równie jasno akcentowana.
    Co do UseNeXT i Usenet.nl to działają na terenie UE i jasno informują klienta, że jest tak i tak. Do rejestracji i aktywacji konta potrzebne jest konto PayPal albo karta kredytowa. Nie jest to więc oferta dla dzieci tylko dla dorosłych. W przypadku Pobieraczka mamy inną sytuację i nie należy mieszać tutaj tego serwisu.

  3. anna
    kwietnia 6th, 2012 at 23:20 | #3

    @Grzesiek
    coś jednak jest na rzeczy z wiarygodnością tego serwisu. Po dokonaniu rejestracji zgodnie z instrukcją oraz podaniu danych karty kredytowej, nie nastąpiło żadne przekierowanie do panelu użytkownika. Nie przyszedł też Ż A D E N mail potwierdzający cokolwiek. Słowem, tak jakbym wysłała dane karty w świat (i https nic tu nie znaczy).
    BRAK też JAKIEJKOLWIEK odpowiedzi od supportu. Pozostał mi jedynie jeszcze telefon do San Marino (bo tylko taki jest podany do kontaktu).
    Skoro tak niefajnie działają, więc wojna.
    Ale sprawdziłam jeszcze opcję z fałszywymi danymi przy logowaniu. Po ponownej próbie zarejestrowania ale podaniu już fikcyjnych danych osobowych oraz nieprawdziwego nr karty, rejestracja nastąpiła poprawnie ale pojawił się komunikat z prośbą o uzupełnienie danych dotyczących płatności.
    Teraz pozostała mi tylko wycieczka do banku z prośbą o pomoc w ochronie środków na karcie.
    Reasumując NIE KORZYSTAJCIE!!

  4. Rafal Olszak
    kwietnia 7th, 2012 at 01:15 | #4

    @anna
    Z opisu wynika, że piszesz o Usenet.nl . Każdy taki przypadek, o którym piszesz należy piętnować. Daj supportowi chwile czasu na odpowiedź. Na anulowanie usługi masz czas do 13 dni od rejestracji. Ciekaw jestem co odpowiedzą. Odpowiedzi od automatu w drugim przypadku dostałaś natomiast support o tej porze prawdopodobnie nie odpowie Ci ze względu na Święta. Myślę, że sprawa jest do wyjaśnienia. Niestety to nienajlepszy czas na wyjaśnianie problemów jeżeli takie następują. Koniecznie napisz jak sprawa została rozwiązana.

  5. patyczak
    kwietnia 11th, 2012 at 21:12 | #5

    Ja tydzień temu założyłem konto na usenext podając dane paypal i wszystko poszło szybko i sprawnie. Pobrali tak jak ostrzegali, 1€ kontrolnie z konta, co musiałem osobiście zatwierdzić po przekierowaniu ze strony rejestracji usenext na paypal. Konto od tego czasu działa bez zarzutu.

  1. Brak jeszcze trackbacków

Podstawowe zasady korzystania z UseNeXT i Usenet.nl

Podstawowe zasady podczas rejestracji w UseNeXT i Usenet.nl: - zapoznaj się z regulaminem, - rejestruj się kiedy chcesz naprawdę skorzystać...

Close