Home > Dostawcy Usenetu, How to > Jak zrezygnować z UseNeXT ciąg dalszy

Jak zrezygnować z UseNeXT ciąg dalszy

sierpnia 21st, 2010

W serwisie UseNeXT mamy 14 dni na przetestowanie ich usług. Klient powinien otrzymać pocztą elektroniczną przypomnienie o upływie okresu próbnego na tydzień, 5dni i 3 dni przed końcem. Wiadomość przypominająca powinna zawierać informacje co należy zrobić jeśli chcemy zmienić pakiet usenetowy lub zrezygnować z usługi. W takim mailu podany jest również link do anulowania usługi:

ATTENTION
If you do NOT want this renewal, there are two alternatives you can choose between within the next seven days:
1. In order to reduce total encumbrance, use the following link to choose a different package
(tutaj podany jest link aby wybrać inny pakiet usenetowy)
2. If you do not want a full- package with costs, use the following link to cancel
(tutaj podany jest link aby dokonać rezygnacji z usługi)
If you are satisfied with our service and agree to the debit, please ignore this email.

Jeśli nie chcemy korzystać z usługi dostępu do sieci Usenet w serwisie UseNeXT to przed upływem 14 dni okresu próbnego trzeba zrezygnować z usługi.
Możemy anulować usługę nawet ostatniego dnia okresu próbnego. Po anulowaniu usługi powinniśmy dostać maila potwierdzającego rezygnację.

Mamy kilka sposobów na zrezygnowanie z usługi Usenet w serwisie UseNeXT. Ja polecam następujące dwa:

usenext cancellation1. Najszybszy sposób: logujemy się do serwisu na swój login i hasło i w zakładce „Member Area” anulujemy usługę wciskając przycisk „Cancellation” tak jak na obrazku. Należy postępować według instrukcji aż dojdziemy do okna potwierdzającego, że proces rezygnacji przeszedł prawidłowo: „cancellation was successful”

2. Kontaktujemy się przez formularz kontaktowy online: Formularz kontaktowy UseNeXT , podajemy tam swój login, hasło i adres poczty elektronicznej i w polu „2.Your question” wpisujemy prośbę o rezygnację z usługi UseNeXT w języku angielskim. Tekst może brzmieć następująco: ”I do not wish my membership to be renewed. I would like to cancel my contract.”

Istnieją też inne możliwości komunikacji jak telefon czy fax. W poprzednich wpisach wspomniałem również o możliwości rezygnacji za pomocą czytnika UseNeXT jeśli ktoś takiego używa. W przypadku pierwszym warto sobie zrobić zrzut ekranu jeśli ktoś lubi się zabezpieczać, ale mail od UseNeXT powinien wystarczyć. W drugim przypadku anulowania usługi należy dokonać troszkę wcześniej i nie czekać do ostatniej chwili.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter

Dostawcy Usenetu, How to , , , , ,

  1. Rafal Olszak
    maja 10th, 2011 at 20:54 | #1

    Myślę, że tutaj znajdziecie drodzy czytelnicy i Ty Arku odpowiedź na wiele pytań: http://www.usenet.info.pl/tajemnice-rejestracji-w-usenext-i-usenet-nl/
    Poznacie szczegóły działania ale też przekonacie się, że użytkownik na każdym etapie jest informowany o konieczności anulowania usługi w tych firmach.
    Niejednoznaczność zwrotów i zalew informacji, a może niesprecyzowanie pewnych zapisów rodzi jednak wiele pytań. Do tego dochodzi też bariera językowa. W tym wpisie starałem się wiele z tych spraw wyjaśnić. Jeśli zapoznacie się z tekstem wpisu wyrobicie sobie zapewne tez zdanie o systemie rejestracji nowych kont/użytkowników. Nie będę tutaj uprzedzał Waszych opinii.

  2. arek
    maja 10th, 2011 at 23:38 | #2

    Mam jeszcze jedno pytanie jak ktoś po drugim kroku zostanie przekierowny na stronę Pay Pal a nie kliknie w link aktywujący to to konto zostaje atywowane ( tzn. otrzymuje wtedy maila z danymi do rejestracji)?

  3. Rafal Olszak
    maja 11th, 2011 at 20:25 | #3

    Sądząc po dotychczasowych eksperymentach konto nie powinno zostać aktywowane ale trzeba to zweryfikować. Oczywiście chodziło o dane do logowania nie do rejestracji. Pozdrawiam.

  4. michao
    maja 13th, 2011 at 18:56 | #4

    Panie Rafale, to znowu ja. Tak jak Pan mówił dostałem maila o następującej treści
    Dear UseNeXT user

    Your trial period for the UseNeXT special offer has expired. You do not need to provide additional notice of termination since the offer will be automatically deactivated.
    We now have another highlight for you:
    Benefit once again free of charge with hundreds of gigabytes of download traffic!

    Click here and try Highspeed Downloads with UseNeXT
    once again – completely free!

    We would be delighted to have a further chance to convince you of the benefits UseNeXT can deliver.
    Regards,
    Your UseNeXT Team

    Please note: This email only refers to your special account, which did not require you to enter any personal information (excluding your email address). If you have since registered for a regular test package with UseNeXT, please cancel this within 14 days if you do not wish to extend your membership.
    Co to oznacza? Czy muszę anulować to konto. Nie znam za dobrze angielskiego.Zaznaczam,że nic nie robiłem nie rejestrowałem się na regularny test pakietowy.

  5. Rafal Olszak
    maja 13th, 2011 at 20:48 | #5

    Twoja sprawa wygląda najprawdopodobniej tak:

    1. Nie wypełniłeś wszystkich danych i konto nie zostało aktywowane.
    2. Przesłali Ci darmową ofertę skorzystania z konta z limitem 1000MB w trybie High Speed. Ta oferta zawierała login i hasło. Login z dopiskiem „trial” i według opisu nie wymagała rezygnacji gdyż konto samo wygasa.

    To dotyczyło poprzedniego maila i komentarza.
    Teraz otrzymałeś następnego maila informującego, że okres testowy na specjalna ofertę trial 1000 MB wygasł. Oferta została automatycznie wyłączona i nie wymaga anulowania.

    Tak więc poprzednie konto zostało automatycznie wyłączone ( jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości możesz wysłać do supportu pytanie o to czy konto jest aktywne podając login, możesz tez sprawdzić czy możesz zalogować się na konto) i teraz proponują Ci skorzystanie z następnego.
    Moim zdaniem ta nowa oferta to oferta na okres testowy, który trzeba będzie anulować w ciągu 14 dni jeśli nie będziesz chciał z niego korzystać. Oczywiście możesz z niej skorzystać jeśli chcesz przez kliknięcie w podany w mailu link i postępowanie zgodnie ze wskazówkami.

  6. michao
    maja 13th, 2011 at 21:52 | #6

    Ale nie dostałem żadnych danych do tego nowego okresu to jak mam go anulować. Podając dane do konta trial. Nie do końca tego rozumiem. Najpierw wysyłają mi informację,że nie muszę tego konta anulować, a teraz
    chcą mi je automatycznie przedłużyć. Napisałem do nich,aby usunęli to konto trial a oni odpowiedzieli: However, your account avi-xxxxxxx-trial is a free trial account that
    does not need to be cancelled, but is deactivated automatically after 30
    days.
    Później napisałem do nich odnosząc się do poprzednich maili, że nie chce mieć żadnego konta ani go aktywować a oni odpisali:
    The answer to your inquiry:

    You do not wish to receive newsletters any longer?

    1. If you have an active UseNeXT account:
    - Please log into the member area with your access information.
    - Click on „My Account”.
    - Un-tick the option “Please send me the UseNeXT newsletter”.
    - Afterwards click on “Accept changes”.

    2. If you don’t have an active UseNeXT account:
    Please follow the link at the bottom of the newsletter to end your subscription.

    ***********************************************
    HINT:
    If you do not receive our newsletter, you miss out on lots of special offers.
    Our newsletter often contains download volume you can use for free.
    ***********************************************
    Teraz to już nic nie wiem. Co mam im napisać?

  7. Rafal Olszak
    maja 13th, 2011 at 22:28 | #7

    Cytuję co napisałem – przeczytaj powoli i nie denerwuj się :)

    Tak więc poprzednie konto zostało automatycznie wyłączone ( jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości możesz wysłać do supportu pytanie o to czy konto jest aktywne podając login, możesz tez sprawdzić czy możesz zalogować się na konto) i teraz proponują Ci skorzystanie z następnego.

    Moim zdaniem ta nowa oferta to oferta na okres testowy, który trzeba będzie anulować w ciągu 14 dni jeśli nie będziesz chciał z niego korzystać. Oczywiście możesz z niej skorzystać jeśli chcesz przez kliknięcie w podany w mailu link i postępowanie zgodnie ze wskazówkami.

    Konto, do którego dostałeś login i hasło samo wygasło zgodnie z tym co napisali w mailu – napisałeś też do supportu i to samo Ci odpowiedzieli.
    Ja napisałem Ci, że przesłali Ci następną ofertę – jeśli chcesz z niej skorzystać musisz kliknąć na link i postępować zgodnie z instrukcjami. To jest wg mnie oferta z kontem testowym, które trzeba anulować. Jeśli nie chcesz z niej skorzystać nie klikaj na link i tyle. Nie założyli Ci żadnego konta bez Twojej wiedzy.

    Twój mail jest w ich bazie danych i mogą Ci od czasu do czasu przesyłać oferty. Jeśli nie chcesz otrzymywać tych informacji to musisz kliknąć na link pod zdaniem: „2. If you don’t have an active UseNeXT account:
    Please follow the link at the bottom of the newsletter to end your subscription.”

    Napisali Ci również, że w tych newsletterach przesyłają często oferty do wykorzystania za darmo i proszą o rozważenie czy aby na pewno chcesz się wypisać z newslettera.

    Proponuję zrobić herbatę, napić się coli lub innego trunku i odetchnąć. A potem spokojnie przeczytać – przeczytaj swoje wszystkie maile które mi przesłałeś i odpowiedzi – powoli. :)

    Nic nie musisz im odpisywać.

    Jeśli masz jeszcze jakieś pytania – pisz.

  8. michao
    maja 14th, 2011 at 16:29 | #8

    Przepraszam,że zadaję głupie pytania, ale wolę mieć pewność. Poza tym kto pyta nie błądzi. Dostałem konto próbne 14 dniowe, którego nie trzeba anulować i to konto już wygasło. Zastanawia mnie co oznacza,że jest ono dezaktywowane po 30 dniach. Nie powinno być już zdezaktywowane po tych 14 dniach? Dziękuję za odpowiedź i jeszcze raz przepraszam za moje pytanie,ale sam Pan powiedział,żeby pisać w razie wątpliwości.

  9. Rafal Olszak
    maja 14th, 2011 at 21:31 | #9

    Nie ma głupich pytań. Te 30 dni, o których support odpisał Ci umknęło mi po prostu.

    Nie wiem dlaczego tak dziwnie odpowiedzieli – nie spotkałem się z taką odpowiedzią, wręcz przeciwnie informowali zawsze o 14 dniach. Nawet sam z ciekawości zapytałem ich i nie mam potwierdzenia na te 30 dni ale będę sprawę monitorował, bo to bardzo ciekawe.

    Konto z dopiskiem „trial” w nazwie użytkownika nie wymaga anulowania i samo wygasa po 14 dniach. Mając login i hasło do tego konta nawet nie zalogujesz się na stronie usenext.com albo usenext.de do strefy użytkownika. Po prostu to nie jest regularna rejestracja tylko specjalna oferta poza zwykłą rejestracją. Nawet jeśli konto nie wygasa po 14 dniach tylko podlega jakiejś tajemniczej deaktywacji dopiero po 30 dniach nie powinno to nic zmienić. Konto wygasa automatycznie i nie można go samemu anulować, bo nie ma takiej potrzeby. A Ty masz maile od UseNeXT potwierdzające informacje, że konto wygasa automatycznie po 14 dniach. Zresztą nie Ty jeden ;)

  10. michao
    maja 15th, 2011 at 00:04 | #10

    Mam jeszcze jedno pytanie czy w przypadku gdy 14 dniowy okres trialowy, który miałem się nie zakończył to można się zalogować na te dane trialowe i samemu anulować to konto.

  11. Rafal Olszak
    maja 15th, 2011 at 08:41 | #11

    Jeśli to jest regularne konto założone przez Ciebie w UseNeXT w procesie rejestracji to masz dostęp do panelu klienta i takie konto można anulować.

    Jeśli jest to oferta specjalna 1000MB ( w nazwie użytkownika masz dopisek „trial”) to specjalnie nie masz dostępu do panelu klienta, żeby nie było nieporozumień – konto samo wygasa i nie trzeba anulować konta. Zresztą sam możesz spróbować czy zalogujesz się na te dane na stronie usenext.com ;)

  12. eryk
    maja 16th, 2011 at 23:17 | #12

    A ja mam pytanie. Czy jeśli zrezygnuje z usługi w ciągu 14 dni to na pewno nie będzie żadnych płatności. Bo nie rozumiem za bardzo tego zapisu w regulaminie:
    Revocation Right
    You have the right to revoke your contract offer in writing (e.g. by letter, fax, online customer support form) within two weeks for any reason. The two-week period begins upon receipt of this Agreement. Revocations that are mailed shall be considered timely if they are post-marked within the two week period described in this paragraph. The revocation must be mailed to:

    Consequences of Revocation
    If you revoke this Agreement, you must still comply with your contractual payment obligations for the period up through the revocation, and any amount due must be paid within 30 days. The 30-day period begins to run for you when you send your notice of revocation, while it begins for the Provider when Provider receives said notice of revocation.
    Chodzi mi w szczególności o zapis o konsekwencjach. Czy on dotyczy płatności należnych po 14 dniach, czy jest może w tym jakiś haczyk?

  13. Rafal Olszak
    maja 17th, 2011 at 10:59 | #13

    Według UseNeXT pierwsza część (Revocation Right) dotyczy możliwości rezygnacji z usługi w ciągu 14 pierwszych dni od aktywacji usługi. Można złożyć taką rezygnację bez podania przyczyny. Rezygnacja z konta Trial nie pociąga za sobą żadnych płatności – anuluje się konto i koniec.

    Jeśli jest to okres testowy TRIAL w UseNeXT i usługa w tym okresie zostanie anulowana wtedy nic nie trzeba płacić.

    Druga część (Consequences of Revocation) według UseNeXT odnosi się do przypadku kiedy korzysta się z regularnego pakietu (nie darmowy TRIAL) w czasie trwania 14 dniowego okresu. Wtedy nadal można zrezygnować z usługi jednak w przypadku anulowania takiej usługi trzeba wtedy zapłacić za wykorzystaną część pakietu danych ze wspomnianego regularnego pakietu. Regularne pakiety to 30, 30+, 80, 80+,250, 250+ .

    Uff tylko w UseNeXT i Usenet.nl są takie wątpliwości. U innych providerów nie ma takich niejasności i mitów albo plotek. Mam nadzieję, że ta odpowiedź troszkę rozjaśniła sprawę.

  14. monika
    maja 17th, 2011 at 11:46 | #14

    No właśnie ja zarejestrował się na usenet.nl. Wiedząc, ze należy anulować usługę w trakcie 14 dni zrobiłam tak. Otrzymałam mail potwierdzający anulowanie konta. Minął już ponad miesiąc od anulowania tego konta ale nie dostałam żadnego maila dotyczącego zapłaty. Szczerze mówiąc to nie wiem czy zarejestrowałam się na pakiet darmowy czy regularny pakiet. Jak mogę to sprawdzić. Treść maila potwierdzającego anulowanie konta był następujący:
    thank you for your message.

    We hereby confirm that we have received your cancellation for the Usenet.nl
    contract with the customer ID : xxxxx

    Your account will not be extended after you current term has run out. The
    anticipated termination date of your contract is xxxxx

    Since we continuously aim to improve our service, we would like to ask you
    to tell us the reasons for your cancellation.

    (link)

    Did you cancel because Usenet.nl has been too expensive for you?

    Please click here and choose a cheaper package:
    (link)

    Weszłam po prostu w zakładkę rejestracja i się zarejestrowałam. Chyba oni zawsze dają możliwość przetestowania w ciągu 14 dni. Proszę o pomoc!

  15. monika
    maja 17th, 2011 at 12:16 | #15

    Right of withdrawal:

    1. I am of legal age.
    2. By sending this form I submit a binding offer. This offer is accepted (conclusion of the contract) by receiving a confirmation email.

    The contract enables me to:

    a) Test Usenet.nl for free for the next two weeks with a volume of 5 Gigabytes.

    b) Unless I cancel within the test period, or upgrade to a different subscription package, I agree to join for only $11.59 (8.33 Euro) per month – for a period of 1 year and get access to 35 Gigabytes download volume for each month. I understand that I may cancel at any time, such that my subscription is not renewed upon expiry. I acknowledge that unless I wish for my account to be automatically renewed for a further service period, I must provide notice of my wish not to renew, at least one day before the end date of the current term.

    3. I have read the general conditions of sale and accept them as part of the contract.

    4. Right of withdrawal: I can cancel my contract within 14 days without giving any reason by using the support form or online in the member area . For the withdrawal to be effective the termination must be sent within the cancelation period.

    Support Form: http://en.usenet.nl/service/
    Member Area: http://en.usenet.nl/

    Exclusion of right of withdrawal: My right of withdrawal expires ahead of time if the execution of the service was started with my explicit approval or if I have started the execution myself (e.g. by downloading). Effects of withdrawal: In case of an effective withdrawal both side’s efforts have to be granted aback and incurred use (e.g. interests) has to be restored should the situation arise.
    To fragment umowy, którą dostałam w mailu. Podkreślam,że nic nie pobierałam

  16. Rafal Olszak
    maja 17th, 2011 at 13:47 | #16

    We hereby confirm that we have received your cancellation for the Usenet.nl
    contract with the customer ID : xxxxx

    Your account will not be extended after you current term has run out. The
    anticipated termination date of your contract is xxxxx

    Ta część listu jasno potwierdza, że przyjęli rezygnację i potwierdzili, że konto TRIAL w Usenet.nl nie zostanie rozszerzone poza okres testowy. Gdybyś tego nie zrobiła to konto przeszłoby w okres płatny. Moim zdaniem wszystko jest ok i nic nie trzeba robić.

    To dobrze, że nie dostałaś maila dotyczącego zapłaty, bo nie powinnaś dostać go :) . Pamiętać należy tylko, że w regulaminie Usenet.nl anulować konto można najpóźniej na 1 dzień przed końcem okresu TRIAL. W UseNeXT jest to 14 dni od aktywacji konta.

    Moim zdaniem nie musisz się niczego obawiać. Jeśli chcesz możesz wysłać formularz do supportu z pytaniem o stan konta. Myślę, że potwierdza tylko to co otrzymałaś w mailu :) W czasie rejestracji masz zawsze do każdego konta najpierw darmowy okres testowy czyli tzw. TRIAL. Rejestrowałaś się i używałaś konta w tzw. TRIALu.

  17. Rafal Olszak
    maja 17th, 2011 at 13:57 | #17

    To po prostu regulamin korzystania z usługi powtarzany na każdym etapie aby użytkownik wiedział na co się decyduje.

  18. monika
    maja 17th, 2011 at 14:00 | #18

    Czyli rozumiem,że zawsze dostajemy na początek konto trial nawet jeśli nie ma tam dopisku trial( ten rodzaj kont jest automatycznie anulowany) i dopiero po okresie 14 w przypadku braku rezygnacji przechodzą w tryb regualrny tzn. płatny. Czy w Usenext jest tak samo? bo napisał Pan:
    Druga część (Consequences of Revocation) według UseNeXT odnosi się do przypadku kiedy korzysta się z regularnego pakietu (nie darmowy TRIAL) w czasie trwania 14 dniowego okresu. Wtedy nadal można zrezygnować z usługi jednak w przypadku anulowania takiej usługi trzeba wtedy zapłacić za wykorzystaną część pakietu danych ze wspomnianego regularnego pakietu.
    Czyli tam jest jakiś 14 dniowy regularny pakiet? Tam chyba też zawsze rejestrujemy się na początek na darmowy trial?
    Dziękuję za odpowiedź

  19. Rafal Olszak
    maja 17th, 2011 at 14:53 | #19

    1.

    Czyli rozumiem,że zawsze dostajemy na początek konto trial nawet jeśli nie ma tam dopisku trial( ten rodzaj kont jest automatycznie anulowany) i dopiero po okresie 14 w przypadku braku rezygnacji przechodzą w tryb regularny tzn. płatny. Czy w Usenext jest tak samo?

    Tak jest właśnie w UseNeXT. Usenet.nl jest bardzo podobny – są delikatne różnice jak np. ta, że w Usenet.nl anulować usługę należy najpóźniej na dzień przed upływem 14 dniowego darmowego okresu testowego (TRIAL). Tylko nowi użytkownicy dostają darmowy TRIAL. Muszą być jakieś ograniczenia. W UseNeXT jest to pkt.2 regulaminu:

    b) If the customer has already made use of the trial period at an earlier time, the customer cannot make use of it again. The customer must therefore indicate his/her choice of product package at the time of his/her re-registration.

    2.

    Druga część (Consequences of Revocation) według UseNeXT odnosi się do przypadku kiedy korzysta się z regularnego pakietu (nie darmowy TRIAL) w czasie trwania 14 dniowego okresu. Wtedy nadal można zrezygnować z usługi jednak w przypadku anulowania takiej usługi trzeba wtedy zapłacić za wykorzystaną część pakietu danych ze wspomnianego regularnego pakietu.
    Czyli tam jest jakiś 14 dniowy regularny pakiet? Tam chyba też zawsze rejestrujemy się na początek na darmowy trial?

    Ten przypadek także był rozpatrywany na podstawie UseNeXT. To właśnie przypadek kiedy ktoś już wykorzystał swój darmowy okres testowy w przeszłości a chce skorzystać z usługi. Wtedy musi zadeklarować jaki pakiet wybiera: 30, 30+, 80, 80+,250, 250+ . Nadal może zrezygnować z usługi jednak będzie wtedy rozliczony za ilość danych, które już wykorzystał.

  20. anonim
    maja 18th, 2011 at 00:13 | #20

    A ja mam pytanie. Rejestrowałem się w Usnenext dwa razy na tego samego maila. Gdy poprosiłem o anulowanie moich kont otrzymałem wiadomość:
    answer to your inquiry:

    According to our records, both of your accounts with the customer numbers xxxxx and xxxx were completely shut down and the invoices were cancelled. There won’t be any charges for either of your accounts.

    Please feel free to contact us again if you have further questions!
    Tak samo w usenet.nl. Rejestrowałem się parę razy na tego samego maila a w odpowiedzi dostałem na prośbę o anulowanie konta dotawałem maila:
    All your accounts are closed. What we mean is if you need help to open an
    account please call us and we will be very happy to help you to correctly
    open an account.
    Powiem szczerze,że nic nie pobrałem,ale to chyba oznacza,że zawsze otrzymujemy darmowe konto trial.

  21. anonim
    maja 18th, 2011 at 00:23 | #21

    A tak jak wspomniał wcześniej Arek to trochę podejrzane,że nie weryfikują danych do Pay Pal czy numeru karty kredytowej. Jeżeli uważają się za taką poważną firmę to chyba powinni tak robić. Może i ich oferty są dobre, ale sposób weryfikacji danych budzi wątpliwości. Nie wiem jak w tym zakresie wyglądają kwestie prawne i nie wiem czy któraś z tych firm wytoczyła już sprawę w sądzie ale jak Pan sam widzi temat ten budzi wiele wątpliwości i kontrowersji. Mam nadzieję,żę odniesie się Pan do moich wcześniejszych komentarzy bo z tego co mi odpisywali mimo tego,że miałem kilka kont w ich serwisie to nie żądali żadnych płatności bo gdyby tak było to chyba by jasno napisali a nie,że żadne płatności nie będą wymagane za moje konta.
    Pozdrawiam

  22. Rafal Olszak
    maja 18th, 2011 at 08:17 | #22

    Ciężko jest mi to zweryfikować jeśli chodzi o twój przypadek. W wolnej chwili sprawdzę to. Jednak jeśli można uzyskać darmowe konto więcej niż raz to tylko dobrze świadczy o firmie – powiedziałbym aż za dobrze ;) . W odpowiedzi do komentarza Moniki przytoczyłem odpowiedni zapis regulaminu, który wskazuje na to, że jednak powinno być inaczej. Tyle teoria.

  23. Rafal Olszak
    maja 18th, 2011 at 08:30 | #23

    Wyniki sprawdzenia po komentarzach Arka zebrałem we wpisie:
    http://www.usenet.info.pl/tajemnice-rejestracji-w-usenext-i-usenet-nl/

    Tam są informacje potwierdzające to, co sugerował Arek w komentarzach. Nie wiem czy uważają się za poważna firmę. Firma UseNeXT jest zarejestrowana w Niemczech a Usenet.nl w San Marino. Jakby nie patrzeć to Unia Europejska. Moim zdaniem ciężko pogodzić otwartość i łatwość z jaką użytkownicy dostają darmowy TRIAL z jednej strony i ostrzeżenia, że jeśli nie anulujesz konta w ciągu 14 dni (UseNeXT) to wchodzisz w płatność roczną za konto. Jednak po analizie wszystkich przypadków jak do tej pory nie znalazłem większych minusów. No chyba, że użytkownik nie czyta regulaminów.

    Jest wiele alternatyw dla tych firm na rynku. Jeśli nie UseNeXT i Usenet.nl bardzo polecam Newshosting, UsenetServer czy Astraweb. Zapewniam, że nie będzie takich problemów z interpretacją.

  24. anonim
    maja 18th, 2011 at 10:22 | #24

    Jeśli by Pan to zweryfikował to byłbym bardzo wdzięczny bo od czasu opublikowania przez Pana odpowiedzi do komentarza Moniki jestem niespokojny.

  25. Rafal Olszak
    maja 18th, 2011 at 10:34 | #25

    Ale co jest tak niepokojące? To, że nie powinni oferować więcej niż jednego Triala tej samej osobie? Jeśli dali dodatkową możliwość to tylko można się cieszyć. Potwierdzenia anulowania kont są w poczcie. Wszystko wygląda w porządku jeśli tak jest.

    UseNeXT i Usenet.nl stosują mniej więcej taką wykładnię jeśli chodzi o darmowy TRIAL:

    Normally we limit a user to a single 14 day trial. But if for some reason when you sign up for a package, the computer offers you a free trial then you can have it.

    Co krótko oznacza, że tak jak pisałem ograniczają zwykle jeden TRIAL dla jednego użytkownika. Ale jeśli na podstawie danych, które wprowadzi użytkownik system komputerowy zaoferuje mu TRIAL to użytkownik może z niego korzystać.

  26. anonim
    maja 18th, 2011 at 10:36 | #26

    Co wogóle oznacza to, że będzie rozliaczny za pakiet danych który już wykorzystał?
    W przypadku braku jeśli ktoś nic nie pobierał to oznacza,że nie wykorzystał żadnego pakietu danych. Szczerze mówiąc nie wiem jak wyglądają tu kwestie prawne, ale w przypadku kiedy czegoś nie pobrałem przysługuje mi chyba prawo do odstąpienia od umowy.Przecież raczej przypomnieliby o zaległościach finansowych. Jak wysyłałem prośby o usunięcie kont to otrzymywałem odpowiedzi typu all accounts are cancelled.
    albo The answer to your inquiry:
    >
    > This is to confirm the cancellation of account numbers xxxxx, xxxxx, xxxxx . The accounts have been closed and there are no outstanding payments. Thank you for your inquiry!
    >

  27. Rafal Olszak
    maja 18th, 2011 at 10:55 | #27

    Ten przypadek dotyczył sytuacji kiedy system rozpoznaje użytkownika jako takiego, który już nie może korzystać z darmowego Triala.

    Wiadomość, która otrzymałeś moim zdaniem potwierdza zamknięcie kont i brak zaległych płatności. Moim zdaniem to zamyka sprawę. Zachowaj sobie tą wiadomość na wszelki wypadek bo jest potwierdzeniem. Gdybyś miał jeszcze jakiekolwiek wątpliwości proszę zapytaj supportu powołując się na te konta. Myślę, że odpowiedź będzie potwierdzająca to co wcześniej dostałeś.

  28. Rafal Olszak
    maja 18th, 2011 at 11:03 | #28

    Kochani, jeszcze raz sugeruję delikatnie korzystanie z wielu innych providerów. Osobiście wolę oferty jasne i nieskomplikowane. Na blogu znajdziecie wiele takich ofert. Im bardziej skomplikowany język oferty tym ciężej ja zrozumieć. Tym bardziej, że od razu próbujemy zrozumieć model biznesowy takich, a nie innych działań.

    Jeśli ktokolwiek z Was ma jakieś negatywne albo pozytywne doświadczenia i chce się podzielić nimi zachęcam do pisania. W miarę możliwości będę odpowiadał na komentarze.

  29. anonimek
    maja 18th, 2011 at 16:06 | #29

    Odniosę się do poprzednich komentarzy. Z tego co mi się wydaje to funkcjonuje to mniej więcej tak. Jeśli rejestrujemy się pierwszy raz, jeśli podamy dane do konta pay pal lub numer karty to pobierana jest opłata w wysokości 1 euro w celu sprawdzenia konta. Po 14 dniach w przypadku braku rezygnacji z konta pobierana jest opłata. Jeśli rejestrujemy po raz kolejny na te same dane to kwota z wybranego przez nas pakietu lub z domyślnego pobierana jest z konta od razu, ale jeśli nie podamy danych do konta lub karty kredytowej to nie mają jak pobrać tej opłaty. Nie oznacza to jednak, że nie mamy prawa do wypowiedzenia, mamy a oni z tego co zrozumiałem nie będą od nas żądać żadnych płatności. Po prostu jeśli podaliśmy dane to oni pobrali kasę od razu i jeśli chcemy ją odzyskać to musimy wysłać pisemną prośbę o zwrot pieniędzy. Za przykład podam moją korespondecję z usenext bo też miałem dwa konta
    The answer to your inquiry:

    According to our records, both of your accounts have been cancelled. However, you have signed up for the UseNeXT 30+ package with a 12 month term for the price of â‚Ź 95.35 for your account xxxxx. Cancelling this account means that it will not be renewed after 12 months.

    If you wish to make use of your right of revocation concerning the above-mentioned account, you just need to send us a written revocation, so you will receive a full refund.

    Do no hesitate to contact us again if you have further questions.
    Napisałem im potem ,że nie podałem danych do pay pal ale chcę wiedzieć czy będą wymagali ode mnie płatności za drugie konto,które jest ważne przez rok. Otrzymałem następującą odpowiedź:
    The answer to your inquiry:

    Your account with the customer number xxxxxx is already shut down and the open invoice no. xxxxxx was cancelled. The account will not be renewed and there will be no charges to your PayPal account.

    Please don’t hesitate to contact us again if you have further questions!
    Uff nie wiem czy dobrze zrozumiałem te maile ale to chyba potwierdza to co powiedziałem wcześniej Panie Rafale. Jeśli będzie miał Pan wolną chwilę to proszę się do tego odnieść.

  30. Rafal Olszak
    maja 18th, 2011 at 22:35 | #30

    Dziękuję za kolejny komentarz wnoszący bardzo wiele do dyskusji o usłudze dostępu do usenetu sprzedawanej przez serwisy: UseNeXT i Usenet.nl .
    Wielu czytelników interesuje przede wszystkim Trial. Tutaj idziemy dalej i patrzymy się co będzie gdybyśmy drugi raz chcieli skorzystać z konta rejestrując się ponownie.

    Jeśli rejestrujemy się pierwszy raz, jeśli podamy dane do konta paypal lub numer karty to pobierana jest opłata w wysokości 1 euro w celu sprawdzenia konta. Po 14 dniach w przypadku braku rezygnacji z konta pobierana jest opłata.

    Tak jest dokładnie. Potrzebna jest weryfikacja konta i możliwości płatniczych użytkownika. Jeśli w ciągu 14 dni w UseNeXT i 13 dni w Usenet.nl nie anulujemy konta wtedy zostanie pobrana opłata.

    Jeśli rejestrujemy po raz kolejny na te same dane to kwota z wybranego przez nas pakietu lub z domyślnego pobierana jest z konta od razu, ale jeśli nie podamy danych do konta lub karty kredytowej to nie mają jak pobrać tej opłaty. Nie oznacza to jednak, że nie mamy prawa do wypowiedzenia, mamy a oni z tego co zrozumiałem nie będą od nas żądać żadnych płatności. Po prostu jeśli podaliśmy dane to oni pobrali kasę od razu i jeśli chcemy ją odzyskać to musimy wysłać pisemną prośbę o zwrot pieniędzy.

    Mamy na to również 14 dni.
    Dokładnie tak powinno być tylko z zastrzeżeniem, że jeśli korzystaliśmy z konta i zużyliśmy jakąś część z puli danych, które wykupiliśmy musimy za nie zapłacić. Zwrócą nam wtedy kwotę za niewykorzystaną część danych jeśli pobrali opłatę lub będą chcieli pobrać kwotę za wykorzystane dane jeśli nie podaliśmy danych do płatności. Stanowisko UseNeXT w tej sprawie brzmi mniej więcej tak:

    Consequences of Revocation:

    It means that if you have used any Volume of the Full Package you have to pay for the GB you have used and you will receive the money back for the
    unused Datavolume.

    W korespondencji z supportem UseNeXT mowa jest o 2 kontach przy czym kluczowe wydaje się to drugie konto zawarte na te same dane. Wybrane zostało konto w abonamencie 30+, a więc umowa zawarta została na rok z płatnością z góry. Zgodnie z regulaminem Trial przysługuje nam tylko raz więc konieczna była tutaj decyzja co do wyboru konta. W konsekwencji opłata powinna zostać pobrana.
    Nie podałeś danych do PayPal-a ale wskutek kontaktu z supportem i wskutek unieważnienia konta, którego to sobie zażyczyłeś anulowali wystawiona już fakturę i zamknęli konto. Zapewnili również, że nie będą pobierali z tego tytułu opłat z konta PayPal oraz nie będą odnawiać tego konta.

    Tak, wnioskowanie moim zdaniem jest jak najbardziej prawidłowe :) Pozdrawiam.

  31. anonim
    maja 19th, 2011 at 22:48 | #31

    Czyli jeśli nic nie pobieraliśmy a mieliśmy otworzony nawet 10 kont to w przypadku anulowania ich w ciągu 14 lub 13 dni nie będzie pobierana żadna opłata. Tak chyba jest w przypadku serwisów usenext i usenet.nl. Z usenet.nl też prowadziłem konwersacje. Wprawdzie nie pisali dosłownie o tym,że nie będą pobierane opłaty ale zdanie:

    As requested, we confirm that the accounts xxxxx, xxxxx,xxxxxxx,
    have all been canceled and
    closed.

    Please do not hesitate to contact us again if you have any further
    questions.
    oznacza chyba,że nie będą pobierali żadnych opłat? Raczej by mnie o tym poinformowali.

  32. anonim
    maja 19th, 2011 at 22:51 | #32

    Co Pan o tym myśli Panie Rafale?

  33. Rafal Olszak
    maja 20th, 2011 at 08:47 | #33

    Rozmawiałem z nimi jakiś czas temu w tej sprawie i potwierdzili mi, że w przypadku, kiedy rejestrujemy się na konto regularne (nie darmowy TRIAL) to także przysługuje nam możliwość rezygnacji (w terminie 14 dni dla UseNeXT) na nasz wniosek – możemy go wysłać nawet za pomocą formularza online. Jeśli nie pobieraliśmy danych wtedy zwrócą nam całą kwotę na konto (oczywiście jeśli ją pobrali). Jeśli jej nie pobrali, bo nie mieli danych do konta wtedy anulują fakturę(-y) i płatność jak wynika z listu zamieszczonego wcześniej.

    Jeśli miałyby zostać pobrane opłaty zostałyby wystawione faktury i przesłana informacja o płatności moim zdaniem. Proszę zachować maile potwierdzające anulowanie kont. Zawsze należy przechowywać potwierdzenia anulowania konta.

    Gdyby były jakiekolwiek wątpliwości albo użytkownik na wszelki wypadek chciał się zabezpieczyć można wymóc na Usenet.nl podobne stwierdzenie jakie wysłał UseNeXT, czyli:

    Your account with the customer number xxxxxx is already shut down and the open invoice no. xxxxxx was cancelled. The account will not be renewed and there will be no charges to your PayPal account.

    Wystarczy wprost zapytać się o możliwość odnowienia , opłaty do konkretnych kont i faktury.

  34. anonimek
    maja 20th, 2011 at 08:53 | #34

    Czyli mogę np. napisać On 18 April you’ve sent me an e-mail that accounts with numbers xxxxx xxxxx xxxxxx has been cancel and closed. Please to confirm that no payments for those accounts be reuquired.

  35. anonimek
    maja 20th, 2011 at 10:21 | #35

    Z tego co Pan napisał to obie firmy działają podobnie i raczej nie będą ode mnie żądać żądnych opłat. Ale na wszelki wypadek wyślę zapytania

  36. Rafal Olszak
    maja 20th, 2011 at 11:21 | #36

    Generalnie anglista miałby zastrzeżenia ale support zrozumie. Podziel się proszę odpowiedzią. Mam nadzieje, że szybko odpiszą.

    Firmy działają niemal identycznie. Supporty również. Czasem jaśniej odpowiada support jednej z firm , czasem drugiej. Jak do tej pory dość jasno napisali, że anulowali konta. Myślę, że nic Ci nie grozi z płatnością. Ale zawsze warto mieć potwierdzenie od supportu stąd mój komentarz.

  37. anonimek
    maja 20th, 2011 at 19:00 | #37

    thank you for your message from 20.05.2011:

    For these accounts listed you do not owe us anything.

    Thank you for your interest in our service!

    Taką dostałem odpowiedź

  38. Rafal Olszak
    maja 20th, 2011 at 20:37 | #38

    Odpowiedź supportu Usenet.nl jest jak zwykle prosta i nieskomplikowana:

    Nie jesteś nam nic winien jeśli chodzi o wymienione konta.

    Można powiedzieć, że to zamyka sprawę i potwierdza Twoje przypuszczenia, moje również :) . Jednak support UseNeXT bardziej rozwija swoje myśli po angielsku ;)

  39. anonim
    maja 21st, 2011 at 14:59 | #39

    Jeszcze raz przepraszam,ale zwracam się z problemem natury językowej
    According to our records, both of your accounts with the customer numbers xxxxx and xxxx were completely shut down and the invoices were cancelled. There won’t be any charges for either of your accounts.

    W tym kontekście słowo either oznacza,że nie będzie opłat za którekolwiek z obu kont czy,że za jedno z tych kont?

  40. Rafal Olszak
    maja 21st, 2011 at 16:24 | #40

    Nie ma problemu.

    According to our records, both of your accounts with the customer numbers xxxxx and xxxx were completely shut down and the invoices were cancelled. There won’t be any charges for either of your accounts.

    Ja bym to przetłumaczył tak:

    Według naszych danych, oba z twoich kont z numerami użytkownika xxxxx xxxx zostały wyłączone a faktury zostały anulowane. Nie będzie opłat za żadne z twoich kont.

    Niestety automatyczne translatory nie radzą sobie zwykle z takimi kombinacjami. Człowiek jest tu niezbędny ;)

  41. xxx
    maja 28th, 2011 at 18:37 | #41

    Dzień dobry dostałem dzisiaj maila z usenext o takiej treści:
    Dear UseNeXT user

    A few days ago, you were given the opportunity to try out the UseNeXT special offer featuring 1,000 MB high-speed download volume without obligation.
    Now you have the unique opportunity to once again take advantage of
    several hundred gigabytes of download volume!

    Click here and try Highspeed Downloads with UseNeXT
    once again – completely free!

    Take advantage of this free offer and experience once more the benefits which UseNeXT can deliver!
    Regards
    Your UseNeXT Team
    Co ten mail oznacza? Czy jest to jakaś ich oferta. Nie chcę z tego korzystać. Czy muszę z tego rezygnować czy to jest jakaś niezobowiązująca oferta?

  42. Rafal Olszak
    maja 29th, 2011 at 09:57 | #42

    Dostałeś na maila ofertę/zaproszenie do skorzystania z darmowego dostępu do usenetu w UseNeXT. Jeżeli nie chcesz korzystać z tej oferty – po prostu nie odpowiadaj na nią. Prawdopodobnie co jakiś czas będą Cie informowali o promocjach albo darmowych ofertach. Oczywiście możesz napisać do nich, że nie chcesz otrzymywać więcej ofert.

    Jest to niezobowiązująca oferta. Nie chcesz korzystać z takiej oferty to po prostu na nią nie odpowiadasz. Nie zawierałeś umowy i nie rejestrowałeś nowego konta więc nie musisz z niczego rezygnować.

Strony komentarza
  1. maja 10th, 2011 at 20:44 | #1

Jak zrezygnować z UseNeXT

W zeszłym roku napisałem kilka artykułów o UseNeXT. UseNeXT jest firmą, która sprzedaje dostęp do sieci Usenet. UseNeXT ma zupełnie...

Close